Friday, September 2, 2011

Raya Yang Sangat Tak Best!!!!

Raya pertama dengan keluarga...
Ayah bonda maaf dipinta....
Adik-adik senyum selamba...
Sarung ade duit tak ade...

Raya kedua dengan saudara...
Pak long mak ngah, pak teh mak uda...
Yang tua bersembang kisah lama...
yang muda ngadap tv aje....

Hahaha... mcm ade kene mengena sikit lirik lagu nie dengan raya aku kali nie.... tapi tak banyak la... sikit jer... seperti yg anda lihat, tajuk pun raya tak best... jadi, raya aku kali nie sgt3 xbest.....

Sebab ape tak best?? Sebabnye...

Aku dah x beraya sebagai seorg student lg... jd mood nak balik raya naik bas mcm dulu2 dah xde.... walaupun xpayah nk susah payah carik tiket bas...

Duduk rumah sebagai seorang penganggur nie hari2 kene marah... itu tak kena, ini tak kena... semua salah aku.... sampai masa hari raya pertama aritu di'bodoh'kan aku... waduh!! sedih seyh... walaupun aku tau aku memang bodoh... tapi kalau dipanggil bodoh di hadapan orang ramai.... pergh!! malu giler kot.... memang rase nak nangis time tu... bukan rase jer, memang aku nangis pun... entah kenapa tibe2 aku terpikir, kenapalah aku tak extend bertahun2 lagi... walaupun terseksa gak belajar tu, tapi aku duduk sorg2... xde sape nk marah pun...

Raya nie kena jaga orang sakit... nak gi jalan raya pun memang tak boleh ar... nak kene ngadap die jer kan... orang asik suruh aku urut la, bagi makan ubat itu la ini la... diorang bukannya tau betapa stressnye aku layan kerenah org sakit tu... abis, orang asik tanya pasal org sakit tu jer... yg tukang jaga nie, xde sape nak ambik tau pun... sakit ke sihat ke layan orang sakit tu... cakap senang la... lagi satu orang asik kata... xpelah... pahala byk tu... tapi kalau aku dh asik menengking die jer.... pahala ape lagi yg tinggal???

Ape boleh buat... sabo jelah... rase nak lari rumah pun ade... inilah agaknye punca2 remaja2 sekarang nie lari rumah agaknyer.... tapi kenape ek aku tak buat macam tu??

Ade satu benda jer yg best time raya nie... baju aku... kaler merah hitam... wah!! peberet... itu jelah yg best.... yg lain buat memasamkan muke aku je...

Oklah... sesi melepaskan geram dah abis... kepada kwn2... Selamat Hari Raya ye... maaf kalau ade terbuat salah selama tiga tahun setengah aku bersahabat ngan korang kat USM, tersilap komen kat facebook ke... lg satu... sorilah kalo aku selalu memenuhkan wall korang ngan post2 game yg aku main... orang tension macam tulah... hehehe...

p/s: pecah kaca pecah gelas... dah baca... pangkah je terus... kah3...

Assalamualaikum!!!

1 comment:

  1. ekhem aku nak komen jua boleh?
    raya taun ni pum bg aku tak best jua..
    raya sbagai penganggur..
    tapi alhamdulillah sdara mara yg rapat still bg duit raya kat aku..
    so aku hepi sikit bila dpt wit..

    aku pum jaga org saket jua..
    so bila raya neh sdara mara pum bebel la kat aku..
    soh jaga elok sikit..blablablabla..
    aku diam je..malas nk melawan..
    asalkan deme bg duit kat aku sudah..
    muahahhahahahhahahah

    btw Selamat Hari raya..Maap zahir batin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...