Sunday, June 26, 2011

Bang Bil!!!

(Sebelum aku meneruskan cerita dlm post aku kali ni, aku nk bgtau ckit la.... cerita Yunho vs. Ashraf tu maybe aku x sambung kot... aku ade je karang utk episod2 yg seterusnya tp, bile membaca fanfic korang... diri ini terasa kerendahan kedirian yang amat kerana cerita yg aku karang sgtlah tidak best dan idea x berapa mantap seperti idea2 anda semua... aku akan cuba untuk mengarang cerita itu untuk episod2 yg seterusnya tp untuk bacaan aku jela... hahaha, baik xpayah karang kan?? ape2 pun mengarang memang best!!!)


Ok, mari teruskan dengan tujuan yg sebenar post ini, oleh kerana blogku ini sudah lama berhabuk dah sampai berkulat n berlumut dah pun, aku post la benda nih... anda masih ingat lagi dengan Bang Bil?? Hehe, mestilah ingat kan?? Artis yg byk kontroversi tu... masa dia mula2 masuk Raja Lawak aritu, aku memang minat giler ngan die... dah lepas die menang Raja Lawak musim ke-2 tu, makin lama makin xbest pulak tengok dia...

Tapi sekarang, aku telah kembali meminati beliau... semenjak ade program Maharaja Lawak ni kan... aku xtau la sama ada korang layan ke tak Maharaja Lawak ni, tapi ini jelah cerita yg aku rasa best untuk ditonton kat astro tu... korang bayangkanlah, aku langgan Astro Warna tu semata2 nk tengok citer tu jer...

Dalam post aku kali ini, aku nk ceritakan pasal lawak2 yg Bang Bil ni buat sepanjang minggu Maharaja Lawak berlangsung... sebab aku kembali meminati beliau adalah beliau merupakan peserta solo yg kreatif dan inovatif, walaupun kdg2 die x sayang mulut kan... lawak die kreatif dan mengikuti perkembangan isu semasa.... mari kita review sekejap, selalu kite review mv je kan... sekarang ni kite review cv(comedy video) pulak... tp kalau rase xsuke tu, xpayah la kan... nanti korang rasa annoying pulak ngan post aku nih... hehehe...

Minggu 1 :


Pada minggu ni, die jadi salesman... mula2 die tunjuk die kena tampar, lepas tu die rewind balik sebab nak bgtau kenapa die kena tampar... benda yg aku rasa inovasi ckit time nih adalah barang yg die jual tu.... 'tali pinggang berkalendar'... hahaha, sebab die jual benda tu korang kena tengok sendiri la... keh3.... tapi, cerita die x abis pasal masa dia bagi 3 minit je... jd, ceritanya bersambung minggu seterusnya...

Minggu 2 :


Minggu ni die sambung cerita yg x abis tu, kalau minggu first die rewind, minggu nie die fast forward pulak sebab takut x cukup masa... ada satu lg barang yg dia jual yg aku rasa inovasi jugak... 'pembunuh lalat'... haa, nampak x api tu?? die gabungkan lighter ngan Ridsect untuk menghasilkan api tu... berani betul la die!!! best3...

Minggu 3 :


Minggu ni pulak minggu muzikal... minggu ni pun best jugak.... idea die sgt kreatif, lalat pun boleh jadi piano... lagu yg die nyanyi pun best, lagu Bruno Mars - Grenade... lirik die aku suke, siap dah hapal dah lagu yg Bang Bil nyanyi tu... hahaha...

Minggu 4 :



Minggu ni dia cipta mesin masa... tujuan die cipta mesin masa tu semata2 nk cari sape yg cipta punch card je.... mase nie, satu benda je yg aku gelak terbahak-bahak... iaitu mase die sebut, 'bulu idung bersepah'.... entah kenape bile die sebut tu, aku teringat marjerin... wakaka!!!

Minggu 5 :



Minggu ni Bang Bil jadi Detective Conan... die buat suara sebijik mcm suara katon kat tv tu... minggu nie xdelah kelakar sgt, tapi bolehla...

Minggu 6 :



Minggu ni die buat stand up comedy, maknenye die bercerita je lah... tapi, die bercerita pasal GPS... kelakarlah jugak... aku suke...

Minggu 7 :



Silent comedy... minggu ni lah yg aku rasa paling x best skali... selalu die byk bercakap je, tetibe die kena silent... mmg xbest langsung, aku pun xberapa paham sgt...

Minggu 8 :



Minggu ni pun die buat stand up comedy, die citerkan pasal perkataan2 yg selalu digunakan kat fb or twitter mcm OMG, LOL sumelah... yg ni pun x berape kelako sgt, tp adelah gelak ckit2...

Minggu 9 :



Digandingkan dengan selebriti pilihan juri... die kena buat lawak dengan Sharifah Shahira... boleh tahan lawak jugaklah walaupun org kate die tiru karakter Jim Carrey... ape aku kesah tiru ke x janji lawak... hahaha....

Minggu 10 :



Minggu nie diorang bagi masa lame sikit, 7 minit.... Bang Bil pulak citer pasal penculikan kanak2... isu semasa gak tu... tapi, xbest langsung... die ade termencarut jugak dalam nie... tapi, die dah mintak maap masa minggu seterusnya...

Minggu 11 :




Minggu ni ade dua tugasan, first tajuk bebas, yg second diorang ade bg dua barang untuk dijadikan bahan cerita... tugasan first die citer pasal urut, die jadi org Thai, oleh kerana die sorang je peserta solo, die bawaklah patung spiderman die tu jd teman... yg nie kelakar giler... lawak die dah meningkat balik setelah berminggu2 x lwk sgt...




Bagi tugasan yg kedua, die dpt petola ngan kuali... die telah membuat cerita yg mengarut tp kelakar... boleh pulak ade ular mengandung... kah3!!!

Minggu 12 :




Minggu nie pun ade dua tugasan jugak, first task tajuk bebas, second task kena pilih selebriti pilihan sendiri... tugasan first die jadi penjual cd cetak rompak... nampak x meja jual cd tu... itulah inovasinye... bile terbalikkan meja tu boleh jadi meja jual otak2 pulak mcm gambar kat bwh nie...






Task kedua pulak die citer pasal org gemuk... xberape klakar sgt tp comel!! hehehe...

Minggu Last :



Kalau dah final tu mestilah ade dua tugasan kan?? First bebas, second musical... tugasan first die jadi salesman balik... time nie die x jual barang tp ngorat awek xdpt... patung spiderman tu boleh pulak idup tibe2, aku nk sgt tau sape kat dalam tu... die menari comel... hahaha!!!


Second task, die jadi pengemis... ni pun isu semasa gak nie... mase ni pulak die sumpah lalat jadi orang yg boleh main alat muzik... still dengan Bruno Mars tapi lagu lain, Lazy Song... best3... walaupun pjg sgt, tp lantaklah... dah final dah pun....

Baiklah, itu saja review untuk kali ini... walaupun die hanya mendapat tempat ketiga, tapi untuk peserta solo kire terer jugaklah boleh sampai final... die dapat RM150 000... kalau ikutkan dielah yg paling untung sekali sebab xpayah nak bagi2 ngan sesape...

Xkesahlah sape yg menang pun, yg penting aku terhibur jugak duduk kat rumah nie... sekarang Maharaja Lawak dah abis... aku nk tengok citer ape plak lepas nie?? huhuhu...

Bang Bil!!! Lu best bro!!!



5 comments:

  1. panjang entry neh..haha tp aku x ada channel neh.layan kat ytube ja..ada mggu2 tertentu tu siyes aku ckp, kdg2 lawak bang bil cam kurang ajar sikit. xde manners. tmbah2 lg klu dia perli c amir tu. ksian weh. taula amir xlawak tp jgn la balik2 ambik dia jd modal buat lawak. tp sesungguhnya aku suka bang bil ni cuz lawak dia mmg lawak genius. cam xde sapa bleh buat lawak sorg2 yg genius cam dia. bang bil ni mcm byk pengetahuan am gak tp dia jdkan sbg lawak which aku suka sgt2...

    eh, aku x ckp ek aku benci beliau malah aku suka dia cuma kdg2 bang bil cam lupa manners bila berlawak..selesa sgt smpaikan x fikir hati perasaan org lain. tp klu ckp psl bakat, mmg tabik spring kat bang bil!! btw, bagus ni maharaja lawak. raja lawak semakin mningkat season smakin xbest plak! yg awal2 dulu smua best ja peserta dia~

    ReplyDelete
  2. aku tak penah tgk maharaja lawak sbb takdop cenel ni..
    then adek aku dloadkan..tapi letak kat pendrive mak aku..
    soaaku tak penah tgk kecuali ep1..
    yg dia jual tali pinggang kalender tu..
    boleh tahan lawak jua

    huik byknya duit hadiah ni dapat...
    gila ah..tak penah plak aku tau..

    ReplyDelete
  3. eh lupa nk tulis..
    laaaa sygnya ang taknak smbg..
    best pa cer ang, lain dari yg lain..
    n lg realistik..
    takdak ah ngarut mepek meraban mcm citer aku yg dah setaun tak hbs2 lagi..
    muahahhahahahah
    newei t kang kot2 ang dpt hidayah nk post karangan2 ang tu roger ah kat i
    (aku tatau pesal ang apdet belog tak timbul kat dashboard aku)

    ReplyDelete
  4. jeep: hahaha... insyaAllah kalo idea melambak2 aku apdet la kot... dh ade dh dlm simpanan... cume masih was2 nk apdet... huhuhu....

    psl yg x timbul tu, aku pn penah kene gak aritu... blogspot pn mengong gak kengkdg... hehehe..

    ReplyDelete
  5. maka apabila jika anda sudah tidak was was dan sudah berasa yakin,
    sila la apdet belog itu tanpa rasa malu dan segan..
    saya pasti akan menyokong anda..
    (wah skema ayat)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...