Tuesday, March 22, 2011

Konvokesyen Yang Menyeksakan....Part 1

( Hari nie aku nak menceritakan segala yg berlaku sepanjang minggu aku berkonvo. Post ini bakal menjadi panjang so hari nie aku akan buat cerpan la ye.... watak utama dalam citer nie kompemlah aku kan....hehehe, yg x bestnye.... cerpan nie xde hero la pulak....huhu... Dalam cerpan nie ade banyak benda aku nak kutuk, wahaha.... jd, kepada warga2 USM yg rasa amat menyayangi USM, janganlah baca post nih.... kah3....)

Pada suatu hari, aku telah menerima sepucuk love letter dari Usm, mengatakan aku boleh konvo dah... tempatnye adalah di Usm Kejut Opocot dan tarikhnya adalah 19hb Mac 2011, kalau x silap aku tarikh yg sama Super Junior buat show kat Malaysia iaitu Super Show 3 (hahaha... perlu ke aku tulis nih??). Mula2 aku agak gembira la jugak sebab setelah 3 tahun setengah aku menetap di Usm, akhirnya aku berkonvo jua.... tetapi sebenarnya banyak benda nak kene setelkan.... pening jugak aku memikirkan pasal benda nih... bukan pening jugak, memang aku sakit kepala pun memikirkan benda nih....

First thing aku kene pergi amek jubah konvo dulu kat Usm Penang, jd aku pun telah membeli tiket flight pada 11hb Mac malam untuk terbang ke Penang. Orang lain punya flight biasanya kat udara, tp aku punya flight hanya di darat ye....

Setelah tiba di bumi Penang, aku telah dijemput oleh dua orang sahabat baikku iaitu Izah n Madi.... start daripada tulah kesengalan bermula. Biasalah kan, pagi2 buta baru bangun tido, mestilah mamai2... mula2 Izah terlepas simpang nak masuk Sg. Dua pastu die gi langgar lampu merah pulak... yg bestnya die bukan perasan pun die langgar lampu merah... beria-ia jer die marah kereta yg tiba2 keluar dari simpang kiri tu, kitorang dah bgtau lane kitorang lampu merah baru la die perasan... yg aku pulak ingat die sengaja nak langgar lampu merah tu, jd aku buat derk jer la.... hahaha....

Dua hari aku di Penang, aku menumpang di bilik Madi... setibanya aku di bilik Madi, aku melihat ade dua lg makhluk masih lena dibuai mimpi... hehehe, siapakah??? Mestilah Jeep n Ada.... xkanlah Hae ngan Kyu plak kan... kalau diorang la yg ade dlm bilik tu, kompem Izah n Madi xmau jemput aku.... eh, tetiba aku mengarut... mianhae... hahaha....(haa, mesti dah terenyih2 nie kan??? keh3....)

Setelah kelima2 anak dara tu selesai solat Subuh, kitorang mula menyembang benda2 yg mengarut... mengarut memang best!!! Dok kat rumah manelah dapat nak gelak2 cam gitu... tapi sekejap je kitorang dapat menyembang sebab Jeep nak kemas barang... aku telah berjanji dengan Jeep nak amek jubah sama2, tp xjadi sebab aku tertido pulak... Jeep pun dah nak balik... bye2 Jeep.... eh?? ape pulak??? minggu depan jumpa lagi laa....

Setelah keberangkatan Jeep dan juga kehilangan Ada ( aku xtau Ada pi mana... haha..), kami bertiga yang tinggal nie meneruskan misi bingeul2 hari nie... mula2 gi amek jubah, pastu gi melawat budak Master di Bakti yang Permai.... bersembang lagi... woohooo~~~~ seronok!!!! Ada la dalam tiga jam kitorang menyembang.. ade citer kelakar, citer serius, citer sedih pastu kelakar balik, serius balik sampailah nak dekat pukul 4... baru kami meminta izin mengundurkan diri...

Perut pun dah bernyanyi lagu "Bonamana", jadi kami pun melantak di Old Town White Coffee...pergh!! kenyang giler.... malam tu pulak kami menonton Running Man... kelako rupenye citer tu, selalu aku nampak diorang nie berkomen2 pasal citer tu tapi aku xtau pun ape menatangnye Running Man tu... yg aku tau maksud die jela, "lelaki yang berlari".... aku pun berpikir citer ape la tajuk pasal orang berlari nie?? rupenye variety show, ku pikir citer bersiri... huhuhu, daku malu sendiri....

(Hehehe, panjang sangatla pulak... nanti aku sambung part 2 pulak ye... dapatkan sambungannya di laptop yg berdekatan anda....)

6 comments:

  1. ni yang nak komen panjang ni:
    1. puahahaha,USM kejut opocot..tak pernah terpikir nak ks nama camtu..
    2. sumpah mmg tak sedar pun lampu merah time tu..sebaik la sebijik je kereta yg kuar..hehehe
    3. jikalau 2 makhluk tu Hae dan Kyu, mmg kami tak mo bangun keluar dr bilik..mau berkepit aje 24 jam..wahaahahaha..
    4. ~~woohooooo~~

    ReplyDelete
  2. hehehe... silakan,silakan.... silakan komen panjang2, sy suka... woohoo~~~

    ReplyDelete
  3. "haa, mesti dah terenyih2 nie kan??? keh3...."
    err, kenyataan yang benar sama sekali...kah3

    ~woohooo~~

    ReplyDelete
  4. paham sudaaa~~~ keh3.... eh, dh jadi trademark pulak woohoo tuh..... hahaha....

    ReplyDelete
  5. ~~~~woohoooo~~~~

    sampai sekarang duk terbayang kalaulah Hae dgn Kyu dlm bilik tu..puahahaha..

    ReplyDelete
  6. isyh3... kalau diorang ade dlm bilik tu kompem korang dah woohoo atas katil tu kan.... oopsss, terlebih sudaaa... wahahaha~~~ (boleh publish ke komen gini?? keh3....)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...