Wednesday, March 30, 2011

Konvokesyen Yang Menyeksakan....Last Part

( Ok, dah habis nyanyi... mari teruskan lagi....)

Selesailah sudah Majlis Konvokesyen yang ke-43... lepas keberangkatan "orang2 besar" itu, kami pun keluar la.... niat di hati nak ambik2 gambar ke dengan Jeep, tapi hujan la pulak kat luar.... sebelum masuk tadi bukan main panas terik lagi.... dapatla jugak ambik gambar sebijik depan dewan tu... Jeep pun macam kelam-kabut jer aku tengok, dengan bapak die asik hilang jer.... hehehe, kesian aku tengok die....

Balik tu aku ambik la jugak gambar ngan family dalam bilik hotel... oklah tu, ade jugak kenangan di sana.... hari nie punya beban dah setel... menanti beban untuk esok pulak...

_______________________________________________________________________________________________

Dalam pukul 8 pagi macam tu kitorang bertolak ke Usm Penang... ingatkan nak pergi breakfast kat McD pepagi tu.... bile dah sampai kat McD tu punyelah ramai orang.... sampai ke pintu diorang beratur.... xsampai hajatku nak makan McD... huhuhu.... xjadi makan kat situ, kitorang makan la kat kafe Fajar Harapan...

Dah lepas tu, pergi ambik gambar lagi.... bile dah rasa panas pakai jubah tu, baru aku pergi pulangkan....hahaha.... lepas pulang jubah, nak kene pergi ambik skrol pulak kat DUP A, dalam perjalanan ke sana aku tengok lagi sekali dalam surat tu... eh, ambik gambar kat dewan kuliah B?? aku pun dah konpius, dewan kuliah B kat mane pulak nie?? Cepat2 aku kol Jeep, baru ku ingat dewan kuliah B di sebelah dewan kuliah SK... adoi, nak kene patah balik la pulak....

Memandangkan dah sampai kat DUP nie, baik aku pergi ambik skrol dulu... masuk2 je dalam dewan tu, aku tengok ade banyak kaunter.... dah tu xde label pulak tu, apalagi... aku pun buatlah muka blur2 tu, lepas tu cakap sorang2 macam orang gile... bile aku kire2, ade 6 kaunter kat situ... yang kene pergi 2 jer rupenye... samdol!!

Mase ni la pulak boleh terjumpe si "marjerin", adoi... syuh2... pi main jauh2.... keh3, xkanlah aku nak wat camtu... aku layan je la... dah setel sume kat situ, aku pun keluar la... tetibe aku terpandang kat DUP sebelah... apasal ade orang ramai2 nie??... aku pun masuklah.... tengok2 rupenye tempat nak ambik gambar.... kambing!!! tulis dalam kertas, dewan kuliah B... nasib baik aku ternampak, kalo aku menonong je keluar tadi... penat jer aku pergi konvo tau x?? huh!! wah, bukan main marah lagi.... xdelah, aku x marah pun.... hahaha....

Lame jugak nak tunggu orang tu cari gambar.... die kate x sempat nak susun...adoyai, aku malas la tunggu2 nie... nak gi bayar pun kene tunggu jugak sebab softcopy punye die x burn lagi dalam cd... aku pun bagi la emel, suruh die sent by emel la kan... hmmphh... hampeh!!!... sampai sekarang x dapat lagi.... lagi satu yang aku sedih, plag nama untuk frame aku, aku terlupe nak ambik... huhuhu.... tapi xpelah, xde rezeki aku... waaaa!!!!

Keluar dari situ, kami terus ke kompleks RST untuk bertemu Madi yang comel... hehehe.... aku ade tinggalkan frame kat die sebab aritu aku nak bawak balik, benda tu berat sangat la pulak.... terima kasih ye bagi tumpang aku ngan frame... kah3....

Yess!! Semua dah setel.... boleh balik rumah.... tapi.... dalam perjalanan pulang, kereta rosak pulak kat lebuhraya Seremban.... tibe2 muncul seorang India tanya ape problem... konon2 nak tolong, rupenye nak membelit.... aku malas nak citer panjang sebab aku menyampah ngan India sewel tu... nasib baik ade Izah dan bapanya Encik Ezhar... terima kasih berjuta2 ye sebab tolong selamatkan kitorang.... hehehe, yang pentingnya mekanik yang dihantar oleh bapanya agak comel... boleh juga diusha dalam kegelapan malam tu....ngeh3... semakin gatal budak ini....

Baiklah, habis sudah cerita ini... dalam hati aku, aku berharap aku boleh berkonvo lagi... adakah cita2 ku ini akan tercapai?? hehehe, doa2kanlah ye..... kepada yang bakal berkonvo, janganlah buat mistake2 yang aku buat ye.... pastikan semua setel dulu.... baru x pening kepala.... kih3...

4 comments:

  1. hujan ek ms tuh?time kt dulu pun hujan..
    seedih la tak dpt dtg korang punye konvo..
    adakah marjerin itu M*****a?

    ReplyDelete
  2. yess!!! x salah lagi... itulah orangya... kah3...

    ReplyDelete
  3. ohohoho byk kisah lagi ye selepas konvo...
    konvo aku mmg tak best!!
    bapak aku hilang pergi masjid..
    dahnyer langsung takdop gambo konvo dgn bapak aku

    ReplyDelete
  4. konvo waktu petang tu la jadi macam kelam-kabut ckit... kalau konvo pagi, waktu petang tu ade banyak mase lagi nak amek gambo sume... huhuhu, betul la, konvo yg nie xbest sgt...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...