Friday, March 25, 2011

Konvokesyen Yang Menyeksakan....Part 3

(Ikuti sambungan kisah ini lagi... hehehe)

Hari pertama kat Hotel Damai, xde buat ape pun... dapat je bilik, solat subuh pastu terus tido... hehe, dalam bas mane la nak dapat tido sangat... dalam pukul 10 camtu mak aku kejut ajak pergi makan... jadi, kami pun berjalan kaki la ke kedai makan... jalan2 kejap kat kawasan tu, beli macam2 pastu balik bilik semula.... pastu x kuar2 dah.... seronok betul hidup macam tu, xyah nak kena buat ape2... makan tido makan tido jer....

Wifi ade jer kat hotel tu tapi aku x bawak laptop la pulak... melayari internet dengan enset je la... boleh la jugak bukak facebook, youtube... laju giler pulak tu... tenet kat rumah aku pun x laju macam tu....

Semasa aku melayari internet tu, adelah jugak aku tengok2 kat laman web konvo tu, kot2 la ade benda yg aku x setelkan lagi... kalau dah memang namanye Kemal tu, kompem2 la ade benda yang die x setelkan... ade 2 borang aku x isi lagi... walaupun borang tu kena bagi masa pulang jubah, aku xnak la ulang-alik Melaka ke Penang banyak kali kan... aku nak pulang jugak jubah tu terus....

Jadi dengan bantuan internet yg laju itu, aku mengisi borang dalam enset jugak... terpaksa jugak aku isi time tu... yang Healthycampus punya ok la sebab ckit je die tanye... yang Menteri Pengajian Tinggi punya tu .... pergh!!! banyak giler die tanya... tanya entah ape2 pulak tu... adoyai....

Setelah selesai mengisi borang, aku tepon adik aku yg kat umah tu 'print'kan menatang yg aku isi tu la.... yg satu lagi aku suruh Jeep yg 'print'kan... hahaha, aku pun xtau apasal aku buat camtu... padahal boleh jer nak suruh adik aku yang kat umah tu 'print'kan.... aku pun samdol jugak... kah3....

_____________________________________________________________________________________________

Hari nie raptai untuk konvo.... pagi2 lagi aku dah pergi.... pergh!! semangat giler budak nie.... hahaha.... hari nie la first time aku tengok Usm Kejut Opocot nie.... tapi, aku x terkejut pun tengok... wahaha.... macam matrik aku dulu jer... ( tuu diaa sampai2 je dah kutuk....), tapi ok jugaklah kot sebab bangunan senang nak cari... x macam USM ku yg tercinta, bangunan bersepah!!! payah nak cari....

(Dah mula dah sesi kutuk-mengutuk nie... hehehe...) Mula2, kami gi kat dewan utama die... belum ade orang pun... jadi, kami pergi la kafe die dulu, hajat di hati nak gi melantak... tapi bile dah sampai kafe, malaslah pulak nak makan... jadi duduk je la situ sambil mata mula meliar... ( hehehe, paham kan?? paham kan??)

Bila Jeep dah sampai, barulah aku dengan lajunya menuju ke dewan utama, tertinggal mak aku kat belakang.... kesian mak aku.... aku x boleh la, kalo kat Usm je, jalan mesti laju... kalau kat Queensbay xde pulak jalan laju sebegitu.... kih3... bile dah nampak Jeep je, aku mula rasa lega sebab dah nampak orang yang aku kenal...

(Muahaha, saya malas lagi.... sori seem to be the hardest word... eh, merepek apa nie??? hehehe, to be continued.....)

3 comments:

  1. menyusahkan betol yg isi borang tu..
    nak konvo pun seksa..

    ReplyDelete
  2. kenalah ngan tajuk die kan.... keh3....

    ReplyDelete
  3. eh watak saya dh muncul
    (bajet mcm cerita drama pulak)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...