Monday, March 28, 2011

Konvokesyen Yang Menyeksakan....Part 5

( Bersama saya lagi dalam rancangan..... Konvokesyen Yang Menyeksakan!!.... hehehe, jom sambung....)

~~Woohoooo~~~ Arini saya konvo.... seronok pun ade, nervous pun ade.... seronok sebab aku dah takde kaitan dah dengan Usm ( i hope so... huu....), nervous sebab takut terpelecok ke, topi jatuh ke, baju gebeh ke atas pentas tu nanti.....

Aku berkonvo pada sesi petang, jadi sebelum berangkat ke Usm, kami sekeluarga bersarapan sekaligus ber'lunch' di Old Town White Coffee..... makan nasi lemak die yang pedas giler tu.... hehehe, dah tau nak duduk dalam dewan tu lama, pergi makan benda pedas2, karang nak tercirit baru tau..... wahaha, nasib baik xde effect sambal nasi lemak tu kat aku....

Dah abis makan, kitorang balik semula ke hotel untuk bersiap ke Usm... keh3, perjalanan dari hotel ke Usm tu 5 minit jer rupenye... xde la jauh mane pun... beria-ia jer aku siap awal2... mula2 aku ingat nak pakai terus jubah tu dari hotel sebab mak aku kata die malas nak naik tangga dewan kuliah yg sangat tinggi itu.... kalau mak aku x naik, sape nak tolong aku pin jubah tu kat baju aku... last2, mak aku naik jugak dewan kuliah tu....

Bile dah masuk dalam dewan tu, kami duduk dulu goyang2 kaki.... sebab?? awal lagi la... masuk dewan pukul 1.30 sekarang baru pukul 12 lebih.... mata pun mula meliar lagi... hmmph, hampa daku.... sebab?? mane ade orang lagi dalam tu kami berempat je... ade la jugak satu dua ketul orang kat belakang, itupun pompuan.... kih3,dalam nervous2 nak konvo nie, gatal die masih ade.... ehek....

Sedang kami berbual2 sambil goyang2 kaki, kami buat keputusan untuk pakai jer jubah tu... dah siap kang senang, boleh sambung lagi goyang kaki.... haaa, time nie la aku nampak tangan Jeep menggeletor mase bukak plastik pin die.... entah kenapa la die menggeletor tu ye, muka nampak macam kool jer.... aku pun tegur la, "weyh Jeep, menggigil tangan, apasal?"... die hanya tergelak, hanya die dan Tuhan saja yang tahu sebabnya... bile pikir balik situasi tu, memang aku tergelak....bukan ape, getaran tangan die tu agak dahsyat jugak bagi aku, tu yang aku tergelak tu.... itu belum masuk lagi part die melatah depan mak aku tu, nasib baik x keluar yang bukan2....hahaha, mianhae Jeep-sshi.... banyak citer pasal hg pulak...

Dah siap pakai jubah ngan topi sume, kitorang pergi ambik kad nama.... waaahhh!!! aku orang first yang ambik kad tu... (hahaha, itu pun nak bagitau ker???)... lepas tu Jeep, kitorang sangat seronok sebab nombor kitorang sebelah-menyebelah.... Jeep dapat nombor 20, aku nombor 21.... urusetia tu kate siapa yang dah siap boleh pergi dewan... kami pun menuju la ke dewan....

Sampai je dalam dewan apalagi, cari tempat duduk la.... huuu, hampa sekali.... Jeep duduk barisan kedua hujung belah kiri, aku pulak duduk barisan ketiga hujung belah kanan.... adoi, dah la kami berdua je, sampai hati diorang pisahkan kami.... wuuu~~~ tapi mase tu x ramai lagi, jadi boleh la Jeep duduk kejap sebelah aku berborak.... bile orang sebelah aku dah sampai, terpaksalah Jeep balik ke tempat duduk beliau.... hukhuk, bye2 Jeep, jumpe kejap lagi... hehehe.....

Yang duduk sebelah aku adelah Faridil.... adoi, rimas aku duduk sebelah die.... tangan die x reti nak duduk diam, asyik sondol2 je tangan aku.... pastu bercakap jer x berhenti, mulut dahlah bau longkang...(haaa, amek kau!!!)... aku dah xtau nak buat ape dah, makin lama makin ke tepi aku duduk.... dahlah majlis pun x start lagi.... haaiii, sudah2 la tu bercakap...

Kitorang dalam kumpulan ketiga, so legalah sikit sebab bukan kami yang start dulu.... bile penyampaian ijazah dah nak start, tiba2 marsyal tu suruh kumpulan kitorang bangun dulu.... terkejut jugak aku, ingatkan mula dari kumpulan 1... mase tu dah start dah nervous aku, bukan nak kena buat presentation pun kat depan tu... nervous x tentu hala je aku nie.... huhuhu....

Teknologi sekarang dah canggih, semua pakai "tenet... tenet" je sekarang nie... tapi, mase kumpulan aku nak naik tu, ade masalah sikit... ade budak sorang tu nama die x muncul pulak kat skrin.... adoi, macam2 jer... kan dah kelam-kabut orang2 belakang... tapi, aku cuba sedaya upaya untuk control ayu, wahahaha.... dalam dadaku dup dap dup dap, tapi bile aku nampak pro-canselor tu senyum, terus ilang nervous aku... wah! ade effect rupenye kalau seseorang itu senyum... ngeh3... satu lagi benda yg aku risau adalah gambar, ape jadilah nanti gambar aku kan....

( Panjang sangat la pulak, nanti sambung lagi ye.... hehehe...)

3 comments:

  1. elok-elok no dah sebelah2 rupanya kene pisah barisan pulak...
    kemal,ni boleh buat drama ni kemal..bnyak part ni..hehehe

    ReplyDelete
  2. tulah, ingatkan pendek jer citer nie... macam2 berlaku rupenye... kih3...

    ReplyDelete
  3. wahahahahahah
    malu doh tangan aku menggeletar..
    tapi muka ku cool je
    taim prektis pakai kasut tumit tu pum boleh plak aku mengepak ngepak mcm terbang..
    buahhahahahhahahah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...