Wednesday, March 23, 2011

Konvokesyen Yang Menyeksakan....Part 2

(Mari ikuti sambungan citer ini...)

Keesokan paginya, Izah berangkat pulang ke rumahnya... huhuhu, sedihnya.... dpt jumpa satu hari jer.... bye2 Izah (kataku sambil melambai2 di tepi tingkap bilik madi....). Pastu aku ngan Madi apalagi, sambung ngorok balik ar... hehehe.... lama jugak kitorang tido pastu, dalam kul 1.30 kot baru bangun.... wahaha, terbaikkk!!!

Kami berdua x buat ape pun lepas dah bangun tu.... masing2 layan novel... agak sunyi juga ketika itu.... nak gi makan kat kafe pun, lauk kompem dah abis... jadi, dalam pukul 6 petang tu baru kami gi keluar makan... di mana lagi kalau bukan di Nazri... lepas tu gi Marrybrown pulak... hehehe... seronok2.... Madi memang best, ape yang aku pikir die mesti pikir benda yang sama... tu yang die beli Marrybrown gak tu....

Sampai je ke bilik, kitorang sambung tengok Running Man... sampai xsedar dah pukul 8... hehe, apalagi... cepat2 la menuju ke toilet.... sebenarnya, time aku tengok citer tu, aku sedih sebab dah nak kena balik rumah dah kul 11.30 kang... adoiii... xbest2... kalo ikutkan hati aku, mau saja aku tinggal di situ bersama Madi.... abis nak wat camne??? mak aku dah suruh balik rumah... hukhuk... bye2 Madi.... jumpe minggu depan ye... keh3...

______________________________________________________________________________________________

Hari nie hari Rabu... malam kang aku, mak ngan adik aku berangkat ke Butterworth... sampai kat Melaka Central aku nampak ade je tiket pergi Parit Buntar... samdol!!! kan dah x pasal2 kena patah balik gi Parit Buntar.... isyh3... bukan ke menyusahkan tu namanya....

Sampai je kat Butterworth aku naik teksi gi Parit Buntar... sebelum naik tu ade sorang budak India yang naik bas sama ngan aku nie tanya jalan nak pergi jeti... bukan ke kalo nak ke jeti tu sebab nak naik feri.... kalau nak naik feri tu mestilah nak gi Penang kan?? dah tu kenapa die turun dari bas tu pulak??? dah kompem2 bas tu gi Penang lepas tu... adoi, nie lagi sorang samdol jugak!!!

Perjalanan pergi ke Parit Buntar mengambil masa 40 minit... masa tu jalan die tengah renovate, jadi pakcik teksi tu pun x sure sangat jalan2 kat situ... tambang die xdelah mahal sangat... bolehla tahan... rezeki pakcik tu lah agaknye... sebab tu lah aku beli tiket gi Butterworth.... ade juga hikmahnya.....

Aku sampai kat Hotel Damai dalam pukul 5.30 gitu... berjumpalah dengan dua orang pekerja di situ, sorang melayu lemah-lembut, sorang lagi cina... dua2 tua... yang cina tu mula2 xbagi kitorang check-in, die kata boleh check-in pukul 6.00 petang... wahh!!! kalau cam gitu lame giler la kitorang kena tunggu kat situ... 12 jam wooo.....

Tapi, pakcik lembut tu kata boleh check-in, kena tunggu pukul 6.00 pagi... pakcik cina tu kate xboleh jugak... apalagi, bertekak jugak la diorang dua orang tu... yang ni cakap macam ni, yang tu cakap macam tu... last2, pakcik lembut tu cakap kat kitorang, jangan layan die tu, die tu nyanyuk... hahaha... pagi2 buta lagi dah kecoh.... nak tergelak pulak aku rasa time tuh....

Conclusionnya, dapat jugak kitorang bilik pagi tu, tapi sementara je la... kul 12 kena check-out... pastu check-in bilik lain....

(Hehehe, sudah malas taip.... sambung part 3 ye.... macam novel bersiri pulak...)


3 comments:

  1. bleh plak pakcik cina nyanyuk tu buat lawak pagi2...kah3...memang memeningkan kepala!

    ReplyDelete
  2. ape kes pak cik cina tu..??mau buat kecoh pulak pepagi..lesing kang baru tao..

    ReplyDelete
  3. hahaha... betul kot cakap pakcik lembut tu die nyanyuk... kah3.... ok gak tu kecoh pagi2, ade gak hiburan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...