Sunday, March 27, 2011

Konvokesyen Yang Menyeksakan....Part 4

( Ehek, aku terlupe pulak nak sambung citer nie... keh3.... xpe2, mari teruskan perjuangan....)

Mase aku jumpe Jeep tu, Fizah ngan Eton pun ade... "marjerin" aku x nampak pulak... hehehe... bagus2... pintu dewan pun dah bukak, mari masuk!!

(Sesi mengutuk diteruskan...) Ek, eleh... camni jer ke dewan die??... xdelah cantik sangat pun... macam dewan sekolah aku dulu jerk, dewan sekolah aku lagi cantik... kah3... tu pun Jeep kate die baru cat... hmm... still x cantik jugak... kerusi pulak... xbest.... kalau macam kat DTSP die ade yang macam tangga tu kan, yang nie die susun biasa jer.... ala, macam kat sekolah dulu... muahaha....

Screen untuk slideshow pulak kecik..... orang yang duduk belakang2 bolehlah kot nampak, tapi x syok sangat ar sebab kecik... masa die tunjuk cara2 nak pakai jubah tu pun x berapa jelas walaupun aku duduk agak depan jugak....

Tapi, xpelah... xcantik xcantik pun, itu la dewan aku nak konvo esok... huhuhu... terima jelah seadanya.... eh, lupe pulak nak bagitau... mase kitorang sedang bergelak tawa, "marjerin" pun muncul.... tapi nasib baik die duduk sebelah Eton...

Taklimat yang die bagi untuk konvo esok best jugak, kelakar la jugak pakcik yang bagi taklimat tu.... hehehe... dalam taklimat yang die bagi tu, die ade jugaklah bagitau dewan kuliah yang kitorang kena pergi untuk ambik kad nama tu... hehehe, sekali lagi kami bernasib baik kerana tiada "marjerin" bersama kami... kami dapat dewan kuliah 8, die dewan kuliah 7....

Setelah selesai raptai konvo, kami pun keluarlah dari dewan itu... mestilah keluar, xkanlah nak tunggu dalam tu pulak... kah3... tempat menunggu untuk parent kat luar xde tv pun... kalau kat depan library Usm Penang kan ade tv Plasma hok melekat kat dinding tu... boleh lah jugak mak bapak tengok anak diorang ambik ijazah.... yang nie, mak bapak duduk mencopong je la kat luar tuh....

Sebelum pulang ke hotel, kami melantak dulu di kafe.... Jeep pun turut serta bersama kami kerana bapanya hilang entah ke mana.... dah abis makan, balik ar apalagi... hahaha.... tapi Jeep x boleh nak balik lagi sebab bilik die boleh check-in pukul 2... heran jugak aku, biasanya hotel boleh check-in pukul 12, hotel nie lain pulak...... boleh check-in pukul 2....

Tapi, sebelum Jeep dapat masuk bilik, die melepak dulu bilik aku sementara ayahnya menghilangkan diri lagi entah ke mana.... eh, ape pulak menghilangkan diri... hari nie kan hari Jumaat, mestilah die pergi Sembahyang Jumaat... hehehe....

Dalam pukul 3 kot baru Jeep dapat masuk bilik.... sebab bapak die baru balik.... lepas Jeep keluar tu, aku terus tidur.... muahahaha... itu jelah keje aku... dalam pukul 4 pulak, abang, ayah ngan adik aku yg lelaki tu sampai.... yea! yea!! dah ade kereta, xpayah nak kena naik teksi....

Malam tu, kami pergi makan kat kedai yang bernama Lock Luck... makan nasi arab kat situ, ingatkan sedap.... macam nasi ayam je aku rase... memang loklak ar kalau camtu... pastu, gi Old Town pulak... beli roti2 yang ade kat situ... aku selalu je pergi Old Town, tapi selalu makan nasi jer xpernah pulak makan roti... memang sedap la roti die.... hehehe, asyik makan jer.... seronok giler hidup gini...

Esok nak konvo, nervous ade seronok pun ade.... macam mana la agaknye esok....

(Panjang rupenye citer aku nie.... bersambung lagi ye... hehehe...)


4 comments:

  1. lawak ar kemal ni..ingat kan tah mane hilang ayah jeep, rupanya hari jumaat..hahahaha..

    ReplyDelete
  2. eh aku ada soalan ni..dah lama aku nk tanya
    tapi aku lupa..
    apa ending citer amy mastura dengan faizal yusop yg aku tgk kat bilik ang tu?
    aku tgk tak hbs..

    ReplyDelete
  3. oh, citer tu... die berdua tu adik-beradik... jd, xleh kawin... amy mastura plak mati lepas tu... huhuhu, sad ending...

    ReplyDelete
  4. la...sgt tak best endingnyer
    ampeh betul..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...