Saturday, March 24, 2012

Sinetron...

( Satu lagi post yg mengarut daripada saya... hihi...)


Sebagai seorang yang mempunyai banyak masa terluang, saya menghabiskan masa dengan menonton drama-drama korea online... tapi, tau2 jelah kan... internet Malaysia nie... sangat 'laju'... so, menonton drama secara online itu akan saya lakukan sebulan sekali... erk! Sebulan sekali?? Macam mana tu?? Haha, saya sendiri pun tak tau... maksudnye tu, kadang2 jela boleh tengok cerita online... mana taknya, nak tunggu loading satu episod pun mau satu hari... belum tambah lagi dengan kemalasan aku nak menunggu video tu loading... yang akhirnya button bertanda 'x' akan ditekan... tak ke sebulan jadinya tu, nak tengok satu cerita... sedangkan cerita tu aku boleh marathon dalam masa satu hari saje... keh3...


Senang cerita, ikut mood la nak layan drama online nie... hahaha... kan senang kalau dari tadi cakap ikut mood, takdelah aku membebel sepanjang itu... tapi, memang aku sengaja je pun nak membebel... takde keje... hehe...


Aku memang rasa macam nak tengok je semua drama korea yang ade... tapi tak tau mane yang best mane yang tak... 


Selain daripada drama-drama korea, aku juga turut menonton sinetron indonesia dan drama hong kong... tapi drama hong kong aku dah lama tak tengok la, sebab susah nak jumpa kat internet... kalau nak tengok kena beli cd, ataupun beli channel kat astro tu... 


Yang sinetron tu pulak, aku layan yang kat tv aje....  sebenarnye aku nak review pasal sinetron nie... scene2 atau perkara2 yang mesti ada dalam sinetron...


Kalau tak silap aku, dulu cik Sengal pernah review kot pasal scene2 dalam drama korea... aku buat review untuk sinetron pulak...



  • First sekali, episod sinetron tak main la belas-belas kan... mesti ratus-ratus punya... 
  • Hero dengan heroin mesti yang sorang kaya, yang sorang lagi miskin... yang nie biase la kot... drama-drama lain pun banyak jugak... 
  • Watak jahat... yang nie pun biase jugak...  kalau satu watak jahat dah dikalahkan, ade je watak jahat yang baru...
  • Pasal anak pulak... kalau anak dia tak anak angkat... mesti anak dia tertukar... yang penting, susah nak jumpa sinetron yang anak dia tu memang anak kandung...
  • Scene pengsan... yang nie pun banyak... terhantuk sikit je, pengsan... terjatuh sikit je, pengsan....
  • Scene koma... yang nie kalau accident ke... kena pukul teruk ke... cedera parah ke... kompem koma.... bukan sekejap pulak tu... kadang2 sampai berpuluh-puluh episod orang tu koma...
  • Scene hilang ingatan... yang nie pun berlaku kalau terhantuk teruk giler la... kompem hilang ingatan... 
  • Scene kena culik.... pun ade banyak... kadang2 orang yang sama akan diculik berulang-ulang kali...
  • Scene buta... kebanyakan sinetron aku tengok ade la scene nie... 
  • Yang aku paling tak puas hati, scene nak terjatuh pastu mesti ade orang sambut... dalam realiti takde pun macam tu... kalau ade orang nak terjatuh mesti orang sebelah dia tengok je... tak sambut pun...
  • Dalam sinetron banyak monologue la... macam bosan sikit time bercakap dalam hati tu...
  • Scene zoom-zoom muka... yang nie scene famous nie... scene bila terkejut... kalau ada 20 orang dalam scene tu, duploh-duploh orang tu la dia zoomkan muka... inilah antara punca-punca sinetron nie ade beratus-ratus episod...
  • Scene nak kena langgar... kereta tu punya la jauh... die boleh tak nak beralih kan... apalagi... gedegangg!!!

Itu jelah yang aku ingat... scene2 yang selalunya ade dalam sinetron... sekarang nie dok melayan sinetron Putri Yang Ditukar kat TV3 tu... 


Sinetron nie ade 676 episod... aku pun dah abis dah nengok citer nie walaupun kat TV3 baru 100 lebih episod... hehehe.... sinetron ini merupakan sinetron kedua paling banyak episod... sesiape yang layan citer nie, cuba teka aku minat sape kat dalam cerita nie?? Haha... seseorang yang tak patut aku minat...

Sinetron yang paling banyak episod adalah sinetron Cinta Fitri... episod die ade 1002...



Sinetron nie ade 7 season... dah la sinetron-sinetron nie memang beratus-ratus episod.... buat pulak season2 gini... beribu la jadinya episod itu... huhu...

Kalau rase2 ade scene2 yang aku tak tulis... jangan segan-segan bagitau ye...

Oklah, itu saja untuk review kali ini... bye2!!!

p/s: takut pulak kalau fanfic aku tu jadi macam sinetron... =D

4 comments:

  1. erk gila samapi seribu episod..
    oh god sape la yang layan panjang2 neh..
    takat drma korea yg 16 episod tu pum aku tak tahan..
    panjang sangat bg aku..

    "Scene hilang ingatan... yang nie pun berlaku kalau terhantuk teruk giler la... kompem hilang ingatan... "
    bwahahhahah ini btul!!!aku sampai menyampah..pastu kang kalau terhantukbalik, boleh plak ingat balik kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, aku layan gak sinetron nie... tp skip2 la tgk...

      betul2... terantuk sikit je pun, terus igt balik... kah3!!!

      Delete
    2. tok aku mmg kipas susah mati la putri yng ditukar tu..
      sampai gaduh2 ngan aku berebut tv taim tengah ari..
      gahahhahahah

      Delete
    3. isyh3... aku rase mau dua tahun lebih citer tu kat tv3... campur ngan tv3 yg byk iklan lg... mmg lame la citer tu nak abis... hahaha...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...