Friday, March 9, 2012

It's Even More Frustrating...

(Nak sambung merapu....)


Setibanya aku di HEP... aku pun bertanya la pada guru tersebut... kenapa saya tak dapat tukar aliran, saya dah hantar borang dah aritu... guru itu pun tanya namaku dan mulalah beliau mencari...  cari2 tak jumpa... dia pun berkata, "Borang hilang la..." 


What?? Borang hilang?? Bagaimanakah ini boleh terjadi?? Kenapa kawan aku yang hantar borang sama-sama aritu, borang dia ade?? Why?? Why?? Whyyyy???


Lepas tu, aku tanye la die... saya nak tukar aliran boleh tak?? Dia tanya result aku Bio berape... aku cakap la 4... die kate tak boleh sebab minimum kena 3... aduh!! kuciwa lagi aku...


It's frustrating... geuge dapdaphae....


Aku berpaling aje dari kaunter tu, serta-merta air mata aku jatuh... tersangatlah kecewanya aku time tu... pastu, boleh pulak ade student lelaki kat situ... dia tanye ape entah kat aku, aku tak ingat... tengah nangis-nangis tu boleh pulak aku jawab... tapi takdelah aku nangis meraung begitu, nangis yang ditahan-tahan tu je la... wah!! begitu sekali minat aku pada si Bio tu... 


Apa boleh buat, dah memang aku ditakdirkan dengan si Fizik... nangis keluar taik idung pun takkan dapat si Bio tu... tapi, lagi satu yang aku tak puas hati nie adalah roomate aku... dia berjaya tukar aliran ke sains hayat walaupun Bio die 6....


What?? 6?? What?? What?? Oh, it's frustrating...


Aku rase nak menjerit time tu bile dengar macam tu... sampai sekarang aku tak puas hati dengan dia.. tapi takdelah sampai aku buat die jadi musuh... over la kalau macam tu... hai... fizik pun fizik la... janji aku dapat sambung belajar...


Habis cerita di matrik, sambung pulak cerita kat u... sebelum masuk u, kena isi borang ape ntah online tu... tak ingat la.. dah tua... haha... jadi, terjumpa pulak si Fizik Perubatan nie... aku jatuh hati kat Fizik Perubatan nie adalah kerana perkataan 'perubatan' tula... tangan aku yang gatal nie pulak, aku tak garu...tapi pergi klik si Fizik Perubatan nie jadi first choice untuk masuk u... 


Oh, it's frustrating...


Eh, mase nie tak frustrated lagi... sebab tak tau pun course nie pasal ape... mase first year aku ok lagi... bile dah lepas  dapat pointer bawah 2 tu, barulah ku sedar... susah bebenor la si Fizik Perubatan nie... dapat pulak pensyarah Doraemon, si aYam... jenis2 yang kedekut punye nak bagi markah... lagi la... jahanam aku...


Oh, it's frustrating...


Second year bersemangat balik... bile third year, down balik.... sebab ape?? Final year project la... pastu dapat pulak dengan si b*** h***** ber*****.... lagi la down aku... huish... memang stress!!! Sampai ade satu ketika tu aku boleh tanya... "Final year project memang bertujuan nak melaga-lagakan orang ke?"... hehe... no offense ya kawan2... tapi setiap couple final year project yang aku tengok, ade je yang tak kene....


Oh, it's frustrating...


Akhirnya, aku graduate... dah tak frustrated lagi.... really?? Not frustrated?? The answer is... no.... actually, it's even more frustrating... 


Ade tiga pilihan bile dah graduate nie... first, sambung belajar... second, cari kerja... third, kahwin... but i got none of them... mase nie la aku terpikir balik, kenapalah aku ambik si Fizik Perubatan tu... dia menyebabkan aku dapat pointer rendah... bile pointer rendah, kompem la susah nak sambung master... jadi, hancurlah harapan nak sambung belajar...


Cari kerja... ini yang susah nie... aku dah amik course yang entah ape2 namenye... nak cari kerja pun tak tau nak cari keje ape... kebanyakkan keje kosong yang aku tengok, semua nak degree bisnes, komunikasi, akaun, IT... yang nak degree Sains Gunaan tak pernah pulak aku jumpa... (aku tak jumpa ke, aku yang tak cari... hehe...), jadi... punah jugaklah harapan nak cari keje...


Kahwin.... kahwin??? Hahaha... menda nie boleh menyebabkan aku gelak berguling-guling... siapalah nak kat aku... kalau ade orang nak pun... aku yang rase diri aku tak bersedia... perangai masih lagi childish... pastu M pulak tu... mane ade orang nak isteri M macam aku... memang tak la...  


So, what to do now?? Just guling-guling atas katil?? Playing game?? Keje kat KFC?? Keje cuci pinggan?? Oh!! Soalan yang hari-hari aku tanye.... sekarang nie saya dah setahun 3 bulan jadi PENGANGGUR... dan hampir setahun saya bergelar 'PENGANGGUR BERIJAZAH'... see any difference?? No?? Yeah... me too...


Any hikmah yang saya dapat bile saya ambik course Fizik Perubatan ini... yes... issoyo... only one.. i got many sengal friends... dah banyak kali dah aku cakap benda nie sebenarnya... seriously, sebelum nie kawan aku semua skema... mentang-mentang la aku pakai tudung labuh... orang yang pakai tudung labuh nie tak boleh nak sengal2 ker?? Hey, people! Don't judge the 'LIMAU' by it's 'KULIT' ok... 


End of sesi merapu thing... kadang-kadang merapu begini sangat best!!! Ok, adios amigos...=))




p/s: cerita ini hanya berkaitan dengan aku, tidak ade kene-mengena dengan orang lain... hehe...

5 comments:

  1. sabarlah kemal..
    hidup mmg begini..
    i pun sm time matrik tu..
    ade member bio dia 6, dpt je tukar..sebabnye fizik dia lagi teruk dari bio..
    sape2 yg fz lg ok tak dpt tukar..dah nasib..ape nak buat..
    ade rezki menanti tu..cuma kemal kene bersabar..ok..^_^

    ReplyDelete
  2. guns dont kill people,physics kill people!!!
    oh the irony....

    aku rasa macam nak nanges bila baca luahan perasaan ang..
    sbb aku paham apa yang ang lalui..
    (ekhem kita kan sama kos)
    nak bagi nasehat pum, aku rasa idup aku lagi ampeh..
    (sbb skang aku dah mmg tak cri keja dah wei, aku dah tak bukak laman web cari keja, sbb aku tensen ngan mak aku, mak aku takkan bg aku pi mana2, selain area perlis ja)
    so hidup aku, hanya la melayan bigbang punya news..everyday!!!

    kemal,kawan2 yg lain..aku rindu korang..
    apa yang best kat usm adalah gedik2 ngan kome..
    huwaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh
    aku sebak..sobzzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahaha!!! sekali byk hg komen....

      yes, betul tu... sepjg 2* tahun hidup, gedik2 ngan korg la yg paling best!!! huhuhu...

      Delete
    2. heee aku maraton habis blog2 ang...
      dah lama aku tak bukak, banyak gila ang apdet..

      em cik izzie nanti dah hbs belajar,
      soh dia keje kumpul duit..
      pastu bukak bisnes,
      amek kita jadek pekerja..boleh gitu?

      Delete
    3. hahaha... boleh saja... seronok tu kalo bekerja dengan kwn2 sendiri.... ngehehehe....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...