Tuesday, January 17, 2012

Membazir...

Petang semalam aku dan adik-adik aku pergi ke kedai buku Popular dengan tujuan untuk mencari buku teks mak aku dengan kamus adik aku... dah alang-alang sampai kat kedai buku, aku pun nak la beli buku novel ape2 yang macam best nak baca.... pastu teringat pulak pasal buku Fiksyen 302 yang telah direview oleh Cik Sengal aritu... jadi mata ini mula la mencari-cari tapi tak berjumpa... sebenarnya masa tu tak ingat pun tajuk dia, yang aku tau penulisnya Ramlee Awang Murshid... jadi pergi la ke bahagian novel-novel thriller nie... rasa macam tak ade je, main rase-rase je tak ade... betul rupenye memang tak de pun... huhuhu... so sad...
Agaknye memang ramai kot yang beli novel tu, sebab mase aku tengah mencari tu ade pulak sorang mamat nie pun nak beli gak novel tu... tapi tak tau la kalau dia cari novel lain kan... tapi kalau mengikut perbualannya dengan rakannya memang dia nk cari novel RAM tu yg paling latest.... 

Maka, dengan rasa kecewanya aku pun blah la dari situ... tetibe terjumpa pulak buku ini....




Aku pun dengan penuh rasa minat dan terujanya mengambil buku ini lalu terus membayarnya... yang membuatkan aku excited adalah... buku ini sangat tebal seperti kamus tapi dia bukan kamus, ia adalah kampus... eh, ape aku mengarut??

Wahaha!!! Membazir tak?? Membazir tak?? Perlukah aku menyebut harganya?? Hehe, tak payahlah kot... malu... haha... ia tidaklah berapa mahal sangat... tapi sempat jugaklah aku dibebeli olah omma aku tentang betapa MEMBAZIR nya membeli buku ini... oleh kerana aku guna duit aku, maka bebelan itu tidaklah panjang... wakaka!!!

Dah lama sebenarnya aku tak membazir seperti ini... kalau masa zaman pen'study'an dulu, aku memang selalu membazir... sampai masa nak bayar yuran sem last tu pun takde duit... ngahaha... 

Tapi bila dah beli buku setebal ini, aku rasa sayang pulak nak baca... nanti lepas dah abis baca nanti mesti dah tak baca dah... hanya menjadi hiasan di dalam gobok... aku baca satu hari satu page la... hahaha... 

p/s: patutla macam pernah tengok je nombor 302 kat novel tu, rupenye itu merupakan nombor bas yang kita selalu naiki untuk pulang ke Tekun... kah3!!!

2 comments:

  1. tensen kan...tensen kan...bila novel yg anda cari tidak ketemu...sama seperti ku, sudah berkali-kali sejak dari tahun lepas ku pusing2 kedai buku carik novel, kecewa bila takde (mcm la tahun lepas tu dah berbulan-bulan berlalu yer..hehehhe)

    lawak kamus??? eh, kampus! weyh, nak pinjam!! ngeeee~~~~ (muka tak malue)

    aah laa...bas 302, patut macam familiar..kih3..pasni aku nak wat novel pasal bas 302 ni laa..tajuk : Misteri Rapid 302
    =D

    ReplyDelete
  2. betul, betul... aku siap dah cari kat tenet dah nak beli novel tu online... tp cam malas pulak... nanti la aku round kedai buku lg cari novel tu...

    boleh2, nanti hg bg pinjam buku 302 tu, aku bg pinjam buku nie.... eh, aku pun same muka tak malu... tp tetap nk carik jugak buku tu bg byk koleksi novel kat umah... hehe..

    misteri?? apekah yg misterinya itu bas?? eh, tapi ok gak kalo buat fanfic thriller nie kan... nanti hg buat eh, aku sokong dari belakang... wah gitu!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...