Monday, January 2, 2012

Azam...

(Walaupun ku tahu post ku ini susah mau timbul di dashboard kalian, tapi x mengapa... daku akan meneruskan perjuanganku di medan blogging ini sebagai blogger part-time... hehehe...)

Azam... azam.... azam... siapakah azam ini?? Balak aku kah?? Pakwe aku kah?? Boyfriend aku kah?? Teman lelaki aku kah?? Buah hati pengarang jantung aku kah??  Aku heran la kenapa setiap kali tahun baru, orang asyik sebut2 pasal si azam nie... wae?? wae?? wae?? Tapi takpelah, tak payah runsing2 kan kepala... sebab semua orang dah kenal si azam nie... azam nie bukan orang pun... benda pun bukan.... jadi kalau nak tau azam tu ape, bukaklah kamus... lalala~~~
Ok, introduction aku pun dah panjang... jadi, dah tau la kan post aku pasal ape kan... baca tajuk pun dah tau post aku kali nie pasal ape.... hahaha.... jadi memandangkan rakan-rakanku yang lain bercerita mengenai azam mereka pada tahun baru 2012 nie... aku pun mau la jugak menyibukkan diri untuk menceritakan azam aku ini....

Sebenarnye, azam ku ini adalah sama setiap tahun... rasanya semua orang tau kot... aku kan berbadan kecil, jadi aku maulah membesarkan badan aku.... eh, terbalik la.... hahaha... pandai2 korang la menterbalikkan ayat tersebut ye... azam yang ni aku rase azam aku dari kecik kot.... tak pernah tercapai pun... sampai dah tak jadi azam tahunan dah, dah jadi azam harian... hahaha.... bila nak tercapai pun tak tau la... dah berapa banyak kali dah postpone azam nie... isk3....

Selain dari azam utama aku tu... mestilah ade azam sampingan yang lain kan... kalau tahun lepas aku berazam untuk mengumpul duit sejuta untuk membeli villa di farmville... tahun nie nak buat azam ape pulak ek?? Jap2!! nak pikir jap.... (seriously, aku berhenti lame kat sini untuk berpikir.... hihi....) alamak, tak de azam la tahun ni, kalau ade pun mesti berkaitan dengan game.... wahahahaha!!!! maybe nak main Cityville sampai level 100 kot.... =P

Oklah, serius... aku nak sambung master... tapi macam tak de rezeki je... jadi aku jadikan ia azam aku tahun nie la... nak sambung master!!! kalau ade rezeki... InsyaAllah....

Itu je azam aku?? Adoi, bosannya azam aku.... tak adventure langsung... haha... aku memang takde azam la... duk umah je goyang kaki....

Tetibe rase nak cerita pasal ape yang aku buat tahun 2011 aritu.... tempat yang paling jauh aku pergi pada tahun nie adalah Pulau Pinang, tempat kedua yang paling jauh adalah Parit Buntar dan tempat yang ketiga paling jauh aku pergi adalah Batu Pahat... tapi semua tempat yang aku pergi tu bukan pergi melancong pun, pergi Penang nak amek jubah... pergi Parit buntar nak konvo... pergi Batu Pahat pun balik kampung sebab raya....

Bosan betul hidup aku tahun 2011 nie.... tahun tak buat apa-apa a.k.a tahun duduk rumah a.k.a tahun yang paling sedih buat aku... sob3.... tapi takpelah, aku mengharapkan agar tahun ini aku akan buat sesuatu.... bukan duduk di rumah menghabiskan boreh yo.... hehehehe.....

p/s: Selamat Tahun Baru ye kawan-kawan!!! I miss you all a lot.... muahhh!!!


9 comments:

  1. post hang timbul kat dashboard aku...yihawww~~
    hang nak sambung master kah??
    aku terasa macam nak wat degree lain je...rasa macam tak yakin gituw nak wat master, pakai result matrik laku lagi tak agaknya???

    ReplyDelete
  2. sambung master mencabar ape...
    ngehehehehe~~~
    semuga azam tu berjaya..
    azam main game tu takleh blah..
    hahhaha~~~~kumpul duit sejuta tu..hahahha

    ReplyDelete
  3. cik sengal: aku pun byk kali jugak terpikir pasal tu... tapi kompem mak aku tak bagi... huhuhu... master pun susah gak... keje lagi la tak bersedia... aduh, pening2...

    cik izzie: sambung master memang mencabar, tapi tulah... belum ade rezeki kot... azam yang senang dicapai pasal game tu jelah... yang realiti memang susah nak tercapai... ngehehe....

    ReplyDelete
  4. cik sengal, mcm mana nk bg timbul kat dashboard ha?
    kat dashboard aku tak kuar pum..

    aku pum harap gak nak sambung master taun neh..
    entah dapat ke entah tak la..
    taknak mengharap, takut kecewa..
    entahla..nak tunggu kawen je ah..

    kalau la boleh amek degree balik pum, aku taktau nak amek apa..
    aku sendiri pum taktau aku minat apa selaen abe TOP..

    ReplyDelete
  5. jeep: cuba hg unfollow pastu follow aku balik... mungkin boleh kot... kalau x jadi jugak xtaula nak wat cane...

    aku pun tak mengharap sgt... kalau dapat, teruskan.. kalau tak, nak buat cane... betul x?? betul x??

    walaupun aku selalu cakap aku minat bio, tapi bile pikir balik... alamak, susah la bio tu... hahaha... aku pun tak tau la nak pikir... isyh3...

    ReplyDelete
  6. jeep, aku lupe ah cane aku buat..seingat aku, aku copy link blog kemal ni kat setting mana tah..huhuhu...nak explain pun tak reti...aiseh...sorik! try jela follow balik kot

    ReplyDelete
  7. oh yeah dah keluar dashboard!!!!
    makaceh kepada cik sengal..
    aku kopi paste link dia kat setting mana ntah..
    rupanya banyak kemal apdet yer..
    aku tak pasan pum..
    aigooo sorik maaaaa

    aku plak macam tingin akaun..
    tapi nak blaja pada basic, susah tu..

    ReplyDelete
  8. jeep: yeah!! tahniah kepada anda.... nanti aku post byk2 bg penuh dashboard anda.... wahahaha...

    aigoo... aku rase sume susah ar... yg senang belajo mase darjah satu dulu ar... kompem asik dpt no 1 jer... hahaha.. adoi, cane ek???

    ReplyDelete
  9. yap..dah kuar dashboard..
    maka kalau anda apdet, post akan keluar..
    dan saya pum akan tau..
    maka saya akan cepat2 komen..

    zaman sekolah rendah adalah zaman kegemilangan aku..
    dari dajah 3 sampe dajah 6 asek dapat no1 je.,
    hikhikhik(apa kes riak plak)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...