Wednesday, December 8, 2010

Permainan "Jari"

( Aku suke la game nie... hehehe....idea nak main game nie aku x ingat la dari sape, yg penting bukan aku la...)

Cara2 nk main:
  • Lukis gambo cam kat bawah nie.....


  • Ikut saiz tgn kamu la ye... hehehe.... pastu, tuliskan lima pilihan untuk setiap jari tuh... (game nie untuk sorang ye jadi lima pilihan ini akan dibuat oleh orang yg nak main...)
  • Dah siap sume, orang selain kamu akan kira dan kamu akan cakap 'stop' bile-bile masa kamu nak, tp janganlah sampai esok plak baru nak berenti... isyh3... (orang yg kira tu pulak akan buat bulat2 ke, bintang2 ke, empat segi ke, titik2 ke, nanti bile kamu dah cakap 'stop', die akan kire bape banyak yg die dapat buat....)
  • Contohnya kalo titik2 yg dibuat ade 9, die akan kira 9 petak daripada atas jari first dan pangkah pd tempat yg die berenti... xkesah dari jari mane nak mula ye...
  • Kiraan akan diteruskan sampailah tinggal satu jer pilihan untuk setiap jari... dan kamu boleh tengok resultnyer.... hehehe...

Tips:
  • Buatlah pilihan yg teruk2 ckit barulah best main... hehehe...
  • Letaklah name suami "sebenar" kamu dalam pilihan sebab kalo dapat beliau kamu akan berguling2 kegembiraan... weeee~~~

Game nie aku main ngan kawan2 aku yg sewel dan sengal pd malam terakhir kami di USM bersama2... seronok giler main menda nih.... yg lg best nyer, sila saksikan result2 yg kami dapat...

Jeep: Suami - TOP ( ehem...ehem...)
Rumah - Banglo ( kompem kayo nih...)
Kenderaan - Keretapi ( ade sebab nape die dapat keretapi...)
Anak - 15 (hah, kan senang bawak gi jalan2... wakaka...)
Pekerjaan - Surirumah ( dlm keretapi tu dielah yg jadi stewardess... hahaha...)

Madi: Suami - Putera ( a.k.a belang ye...)
Rumah - Istana ( memang sesuai ngan gelaran...)
Kenderaan - Kereta Sport ( perghhh!!!!)
Anak - 8 ( oh, boleh tahan... hehe...)
Pekerjaan - Tukang Kebun ( ape kes????)

Aku : Suami - Ahjussi ( itu pakcik yg aku selalu angau...heeee....)
Rumah - Rumah Hijau ( kami mmg pencinta alam....)
Kenderaan - Basikal ( wah! romantik sungguh....)
Anak - 1 ( sesuai la tu naik gerek jer... hahaha...)
Pekerjaan - Lawyer ( hmph, kayo tapi kedekut... kih3... akulah tu...)

Hahahahahaha..... mmg terbaek ar result yg kami dapat, anda di rumah ape tunggu lagi, sila sediakan pen dan kertas.... eh, cam rancangan memasak plak... kih3...

p/s: game cam ni kalo main ngan orang yg sengal dan sewel best ckit sebab sambil main sambil merapu.... hahaha....

6 comments:

  1. kah3....aku dah hampir lupe pada game yg kita main nih...game nih mmg terbaik lah...result2 nye pon kene pulak tuh...wahahaha

    ReplyDelete
  2. weyh, cepat betul kamu baca...terkejut gak aku... hehehe.... memang best game nih....

    ReplyDelete
  3. oooiii..putera itu si belang???ehem...(mataku berapi)kekekeke
    kenapa aku tak main sekali..??
    boleh tak nak letak jawapn sendiri:
    Suami: Hae oppa
    Rumah: Hotel
    Kenderaan: kapal terbang
    anak: 3
    pekerjaan: bini Hae

    ReplyDelete
  4. kwn cik sengal : kebetulan aku bukak dashboard kuar post kamu ni...hehe
    izzie : yup, putera tu belang..maaf! aku taktau boleh dapat dia...kah3..uit, x aci ah letak jwpn sendirik! haha

    ReplyDelete
  5. hahaha..dah sy tak main ms tu, boleh ar letak jawapan senirik..kekekeke..

    ReplyDelete
  6. kahkah.game ni saya sangat suka!!!
    dapat kawen ngan TOP..so berguling guling gumbira..wehaaaaaaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...