Monday, September 6, 2010

Car Wash~~

Arini aku g beli baju raya ngan emak, abang, n adik2 aku...

Oleh kerana kereta kotor sgt, emak aku suruh basuh kat car wash yg lalu jer tu.... slalu aku tgk jer kereta lain masuk dlm tu, yg nie ngan aku2 skali masuk dlm menatang tuh ( mcm aku plak yg kene 'wash'), aku sungguh excited!!! hahaha, cam halal jek....

Berikut merupakan langkah2 kereta itu dicuci:-

  1. Kereta disembur ngan air ckit...
  2. Tibe2 muncul dlm 5 atau 6 org bangla untuk menyembur dan menggosok kereta ngan sabun...
  3. Pastu, kereta disembur semula ngan air yg byk untuk menghilangkan sabun...
  4. Kereta kene masuk dlm tempat yg ade berus besau tu kan, ( ala, yg mcm korg tgk kat dlm iklan gula2 tu...hihi..). Mase masuk dlm nie, gear kene neutral n xleh tekan brek... xtaula plak aku kalo tekan brek jd ape...hehe....berus yg besau itu berpusing2 dengan lajunyer...( mase nie aku rase cam kene ribut plak, ligat betul die berpusing...)
  5. Dah abis sume tu, muncul lg 2 3 orang bangla mengelap kereta sehingga kering...

Dlm 5 minit siap la kereta dicuci... kuar jer dari situ, 'bling bling' la kereta anda sume...=)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...