Sunday, May 27, 2012

Pengalaman...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...


Hehe... panjang betul salamku... kenapa aku bagi salam panjang2 gitu?? Pasal dah lama aku tak cuit blog nie... hehe...


Takdelah lama sangat pun sebenarnya... adalah dalam sebulan lebih... tapi jangan risau, segala lumut2 dan sawang2 yang ada telah pun ku bersihkan... dah berkilat macam baru...


Belum apa-apa, mukadimah aku dah merapu dah... maaf ye kawan2... macam la kome sume tak kenal aku... bab2 merapu nie memang aku no.2, yg no.1 aku xtau sape... hehehe...


Pertama sekali, aku ingin memohon kemaafan pada cik Jeep kerana aku telah melakukan satu pembohongan pada beliau... aku tak tau la sama ada ianya dikira pembohongan atau tak, sebab aku yang tak bagitau dia perkara sebenar... 


Aku rasa takdelah besar sangat pembohongan yang aku buat tu, tapi aku mau mintak maap jugak... maaf ye Jeep... hehe...


Sebenarnya aku telah bekerja sebagai seorang receptionist di sebuah hotel bajet... aku banyak kali jugak mesej ngan dia, tapi aku beritahu dia aku gitu jelah, duk guling2 atas katil... maksudnya, masih tak buat apa2... padahal aku dah dapat kerja...






Tapi sebenarnya, aku malu nak mengaku aku dapat kerja kat hotel tu... sebab aku kerja sebulan lebih je kat situ... lepas tu aku berhenti...


Aku berhenti sebab aku rasa kerja tu tak sesuai untuk aku... bukan aku nak pandang rendah ke apa... tapi memang aku tak boleh buat... nak kena cakap dengan sopan-santun, kena ramah dengan tetamu, nak kena jawab telefon... macam-macam lah... aku tak reti... tak reti-tak reti pun sebulan lebih jugak aku kerja situ... nampak macam sekejap je sebulan tu, tapi memang banyak pengalaman...


Hehe, aku nak cerita sikit la antara pengalaman-pengalaman yang aku alami... ade yang marah2 la, ade yang nak beli resit la, ade yang nak diskaun la, ade yang bercakap suara slow giler macam berbisik, ade yang bercakap suara kuat macam nak marah pun ada... macam2 la... tapi yang paling best sekali pengalaman aku kena ngorat!!!


Kahkahkah!!! Aku rasa macam nak gelak giler2 masa dia ngorat aku tu... muka macam gini pun ade orang nak... kui3!!! Unbelievable!!!


Aku tak tau la korang perasan ke tak... tapi aku jaaarannnnngggg sangat bercakap dengan budak lelaki... aku memang tak reti nak berkawan dengan budak lelaki... tapi, bila aku kerja nie... barulah first time aku berborak2 macam kawan2 dengan budak lelaki... itu satu pengalaman baru jugak tu...


Sebenarnya, ade banyak sebab aku berhenti kerja tu... first, aku tak nak kerja shift malam... pukul 11 mlm sampai 7 pagi... aku kan penakut!! Mana la berani nak jaga hotel tu sengsorang... ngehehe...


Second, hotel tu ade banyak rekod buang pekerja... aku kerja pulak banyak buat silap, so... sebelum aku kena buang, baik aku mengundurkan diri dulu...


Third, gaji kecik n laaaammmbbaaaattt sangat dapat... aku tak berapa kesah sangat pasal tu... cuma nak jadikan alasan je... hehehe...


Ok, dah takde apa lagi kot nak cerita... kalau nak cerita pasal pengalaman nie, cerita face to face la baru best... hehehe... bile la nak jumpe ngan korang....


Adios!!! =)

2 comments:

  1. eh kemal dah benti ke??
    nak dpt keje yg kita suka mmg susah..
    tp kan mst best kemal dpt bnyk pengalaman..meh la citer org ngorat tu..hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngehehe... malu la jugak sebab keje sebulan je pastu benti... tp memang mcm xserius pun nak keje situ lelama...
      haha, susah la nak citer kat sini, walaupun xde menda pun die ngorat tu... keh3!!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...